Link do poprzedniego odcinka o przyczynach zbyt dużych zakupów: Dlaczego kupujesz za dużo?
Tym razem o pułapkach zbyt dużego zatowarowania:
1. Im więcej dostawców tym więcej pułapek w zamówieniach
2. Sprzedajemy głównie nowości, bo to pomaga w podtrzymaniu ekscytacji. Przez to jednak towar nawet sprzed miesiąca staje się „stary” dla naszych mózgów.
3. Duży wybór nie pomaga klientom w decyzji.
4. Dużo towaru to wizualne przeładowanie i za dużo bodźców dla mózgu klienta.
5. Czy nadążasz z przyswajaniem wiedzy na temat rosnącej oferty? Czy Twoi pracownicy również?
6. Panta rei, wszystko się tak szybko zmienia, dużo towaru to niebezpieczeństwo pozostania z produktami, którym teoretycznie nic nie jest, są jedynie przestarzałe, niemodne i nikomu niepotrzebne.
7. Za dużo towaru to w przypadku sprzedaży firmy jeszcze więcej problemu do jego pozbycia się i trudniejsze odzyskanie kapitału.
Jeśli, tak czy siak, zrobiłaś już błędy, a Twoje półki, szuflady się uginają i potrzebujesz sposobów na zmniejszenie ilości towaru, niekoniecznie używając słów: wyprzedaż, totalna wyprzedaż, to zapraszam Cię do mojego kursu, w którym poprowadzę Cię przez skuteczne sposoby zmniejszenia towaru bez zdejmowania majtek do kostek 😉
Krok po kroku pokażę Ci jak sobie z tym poradzić.
Bo rozumiem, że każdy ma ambicje, żeby już od jutra nie jeść przysłowiowego tortu, ale jeśli już trzeba, bo stoi na stole, kasa wydana i szkoda wywalać (nie polecam wyrzucać towaru, dopóki nie wykorzystasz moich sposobów), to zrób to z głową i poczuciem, że być może nie zaczynasz od początku, a trochę od końca, ale zaczynasz i poczucie ulgi przyjdzie, jeśli tylko zrobisz pierwszy krok.