Proste wskazówki na idealny sezon świąteczny w sklepie stacjonarnym

W tym czasie łatwo się rozproszyć, bo dużo przed nami planowania, być może zatrudnianie nowych osób na sezon i przede wszystkim zakup produktów na ostatnie miesiące IV kwartału.

Nie pomijaj jednak najważniejszego aspektu dla Twojego sklepu, czyli zarobku.

Chcemy mieć jak największy obrót, ale to pułapka, bo pozbywanie się towaru bez planu, może wygenerować świetny obrót, ale bez dobrej marży nie będzie efektów finansowych na koncie.

Jeśli będziesz mądrze podchodzić do zarządzania towarem, wyprzedażą oraz promocjami, uda się dotrzeć do stycznia z dobrymi wynikami finansowymi.

Oto moje wskazówki:

– Robisz wyprzedaż czy promocję?

– Nie sprzedawaj diamentów z zalegaczami.

– Odpuść totalne wyprzedaże – to źle się kojarzy klientom (chyba, że zamykasz swój sklep)

– Zaplanuj prawdziwe promocje np.:

Przyjdź do mojego sklepu i złap okazję

Akcja kup więcej, zyskaj więcej

Nagradzaj klientów za ilości kupione

Zastosuj sposób: kto pierwszy ten lepszy

Pozwól klientom wylosować zniżkę

Zaproponuj zniżkę na zakupy w styczniu

Skup się na emocjach i doświadczeniach zakupowych Twoich klientów.

Nie każdy chce kupić taniej, a istnieją również takie osoby, które mogą poczuć się urażeni, jeśli wspomnisz, że coś jest tańsze, bo nie chcą być szufladkowani jako osoby, których nie stać.

Masz bardzo dużo towaru i wiesz, że dany produkt był błędem? Zrób sporą przecenę od razu, bo im dłużej na to patrzysz tym trudniej będzie Ci to sprzedać.

Nie przywiązuj się do towaru w IV kwartale. Twoim zadaniem jest sprzedaż tego, żeby zyskać pieniądze do Twojego portfela i dzięki temu zainwestujesz w następnym sezonie.

Chcesz więcej sposobów na idealny sezon świąteczny? Pobierz pozostałe 15 wskazówek na jeszcze lepszy sezon świąteczny w Twoim sklepie. Polecam Ci również odcinek o schodzeniu ze stanów magazynowych w Twoim sklepie: https://agnieszkasocha.pl/schodzenie-z-magazynu-pod-koniec-roku/

Powodzenia!

.