Chcesz otworzyć sklep stacjonarny? Zastanawiasz się, czy to dobry pomysł? Poznaj 7 powodów, dlaczego warto.

  1. Uwolnienie się od pracy etatowej.

Zwykle pierwszą myślą ku otwarciu własnego biznesu jest uwolnienie się od szefa lub pracy etatowej, która wydaje się udręką. Masz dość absurdalnych wymogów, rutyny, presji. Własna firma w postaci sklepu stacjonarnego, zwłaszcza jeśli masz naturalne predyspozycje do handlu, wydaje się być ideałem. Prowadząc konsultacje i mentoring spotykam się również z sytuacjami, w których dana osoba chce coś zmienić w swoim życiu, czuje się wypalona zawodowo lub nie ma innego, potencjalnie prostego/ekscytującego pomysłu na biznes.

  1. Inne niż dotychczas godziny pracy.

Jeśli wcześniejsza praca obejmowała wstawanie o 5 rano lub pracę do późnych godzin nocnych, czujesz, że własny sklep od 10 do 18 da Ci większą swobodę funkcjonowania, możliwość zawiezienia dzieci do przedszkola/szkoły i spędzania większej ilości czasu z rodziną. Może to być korzystniejsze, ale większa swoboda czeka Cię, dopiero kiedy będzie można korzystać z dobrodziejstwa, jakim jest pracownik – to jest pewne!

3. Kontakt z ludźmi.

Praca przy komputerze? Na linii produkcyjnej? Bez możliwości rozmowy?  Nuuuda? Jeśli myślisz, że praca i kontakt z drugą osobą to doskonała zwieńczenie Twoich niewykorzystanych talentów, a teraz czujesz się niedoceniana i z zegarkiem w ręku odliczasz do końca ośmiogodzinnego dnia pracy, to własny butik przyniesie nowe wyzwania i adrenalinę, której Ci brakuje na co dzień.

4. Wciąż jeszcze istnieje mnóstwo osób, które niekoniecznie szukają w Internecie.

Taki klient bywa niecierpliwy, musi mieć tu i teraz i woli dotknąć towaru niż go oglądać na zdjęciach czy nawet video. Dociera do niego dana potrzeba i chce ją zrealizować jak najszybciej, najlepiej w tym samym dniu. Możesz wtedy też liczyć na wyższy paragon wynikający z decyzji klienta pod wpływem chwili. Dlatego doskonałe umiejętności sprzedażowe są jednym z gwarantów sukcesu finansowego. Masz takowe? Sklep stacjonarny jest dla Ciebie.

5. Realny wpływ na obroty tu i teraz, niezależnie od algorytmów.

Klient, którego widzimy, jest jak otwarta księga, a fantastycznie wykształcone umiejętności interpersonalne dają wymierne efekty. Możesz zareagować na każdy grymas na twarzy, uśmiech i powątpiewanie i zadziałać błyskawicznie prezentując inne zalety produktu lub zmienić ofertę na tę bardziej odpowiednią. Komunikacja w czasie rzeczywistym, odpowiednia oferta i skoncentrowanie na celu na pewno pomogą w sukcesie Twojego butiku.

sklep stacjonarny

6. Przy produktach niszowych możliwość mniejszej inwestycji niż w sklep online, który obecnie wymaga sporego nakładu finansowego.

Nie dysponujesz ogromnymi pieniędzmi, które nie tylko zapewnią funkcjonalny silnik sklepu internetowego, doskonały wybór towaru, a przede wszystkim włożone w reklamę i pozycjonowanie wybiją Cię wśród hałasu Internetu? Być może znasz się na czymś doskonale i czujesz, że świat wirtualny zuboży możliwość prezentacji Twojego produktu? Jeśli tylko Twoja potencjalna społeczność szuka tego, co możesz im zaproponować, sprawdziłaś to dokładnie i wiesz, że zainteresujesz wystarczającą ilość osób, których zakupy pokryją Twoje koszty, działaj!

7. Rozwiązania franczyzowe.

Świat online nie jest dla Ciebie? Masz odłożoną gotówkę i chęć na własny biznes? Wielu mniej doświadczonych przedsiębiorców korzysta z rozwiązań franczyzowych. Sporo firm ma już nie tylko wyrobioną i znaną markę, ale też doskonale stworzone warunki współpracy z franczyzobiorcami. Nie trzeba wtedy szukać ani dostawców, ani martwić się o szeroko zakrojony marketing i można liczyć na doświadczenie, wsparcie i szkolenia. Takie rozwiązanie ma na pewno też swoje minusy, ale znamy już mnóstwo franczyzowych sklepów działających z bardzo dużym sukcesem.

Sklep stacjonarny nie jest jednak bułą z masłem i trzeba się dobrze przygotować do jego prowadzenia. Osoby, które pojmują sklep jako proces, w którym tylko kupuje się towar, sprzedaje, a potem za niego płaci i tak w kółko, są w błędzie.

To o wiele bardziej złożone przedsięwzięcie i warto z pewnością zgromadzić jak najwięcej danych przed podjęciem inwestycji.

Mnóstwo wskazówek dotyczących prowadzenia własnego butiku znajdziesz w mojej książce „Nie rób shopki – przepis na sklep, który zarabia”.